Ali hibridni avti varčujejo okolje neposredno. Ne, vendar pa zmanjšujejo vpliv toplogrednih plinov, tako da se populacija tistih, ki še delujejo na naftna goriva in odvajajo emisije CO2, zmanjšuje. tih avtomobilov?
Hibridni avtomobili so delno elektrificirana vozila, ki še vedno uporabljajo motor z notranjim zgorevanjem, naj gre za pogon koles ali pa samo za polnjenje baterije. Za razliko od EV ali BEV (akumulatorskih električnih vozil) imajo hibridi tudi bencinski ali dizelski motor, ki se lahko vklopi, če se oskrba z električno energijo zmanjšuje.
Torej hibridni avtomobili v bistvu varčujejo z okoljem, vendar je isto mogoče doseči z obsežnimi obdavčitvami pogonskih goriv ali električne energije. Ljudje porabijo pri prevozu s hibridnim avtomobilom manj bencina in nafte, da gredo od kraja A do kraja B.
Običajna vozila uporabljajo bencin ali dizelsko gorivo za pogon motorja z notranjim zgorevanjem. Hibridi avtomobili uporabljajo tudi motor z notranjim zgorevanjem in ga lahko poganjajo kot običajne avtomobile, pa tudi električni motor in baterijo.
Z uporabo običajnega motorja in elektromotorja najboljši hibridi dosegajo bistveno boljši izkoristek goriva kot njihovi ne hibridi. Prav tako onesnažujejo manj in voznikom prihranijo denar s prihranki goriva.
Najbolj napredna hibridna vozila imajo večje akumulatorje in lahko napolnijo baterije iz vtičnice, kar jim omogoča, da pred pogonom na električno energijo in pred prehodom na bencin ali dizelsko gorivo lahko prevozijo daljše razdalje. Ti avtomobili, znani kot "hibridni vtičniki", lahko z zamenjavo električne energije bencin ponujajo z veliko izboljšano okolijsko učinkovitostjo in povečanje prihrankov goriva.
Lastnosti hibridnega avtomobila
Dodajanje baterijskega elektromotorja na več načinov poveča učinkovitost porabe goriva.
Tako kot stikalo, ki izklopi žarnico hladilnika, ko so vrata zaprta, je "nedejavnost" funkcija, ki ob zaustavljanju vozila izklopi običajni motor vašega avtomobila in tako prihrani gorivo. Akumulator zagotavlja energijo za delovanje klimatske naprave, ogrevanja druge dodatne naprave na električno energijo v času. Ko je vozilo v mirovanju ali v prometu miruje, elektromotor pa lahko začne znova premikati vozilo. Po potrebi se bo običajni motor ponovno zagnal, da bi zagotovil večjo moč za pospeševanje.
"Regenerativno zaviranje" je še ena funkcija za varčevanje z gorivom. Običajni avtomobili se v celoti zanašajo na torne zavore, ki jih upočasnjujejo, saj kinetična energija vozila odvaja toploto. Pri regenerativnem zaviranju se omogoča, da se nekaj te energije zajame, spremeni v elektriko in shrani v baterije. Ta shranjena električna energija se lahko kasneje uporabi za zagon motorja in pospeševanje vozila.
Imeti elektromotor omogoča tudi učinkovitejšo zasnovo motorja. Ta funkcija "pomoč pri napajanju" pomaga zmanjšati zahteve hibridnega bencinskega motorja, ki ga je mogoče zmanjšati in je z njim učinkoviteje upravljati. Bencinski motor proizvaja manj moči, toda v kombinaciji z elektromotorji je skupna moč sistema lahko enaka ali večja kot pri običajnem vozilu.
Najučinkovitejši hibridi uporabljajo "samo električni pogon", ki vozilom omogoča, da v celoti vozi električno energijo in porabi manj goriva. Pri hibridih, ki jih ni mogoče priključiti, se pogon samo z električnim pogonom običajno uporablja le pri nizkih hitrostih in zagonu, kar omogoča plinskemu ali dizelskemu motorju, da deluje pri višjih hitrostih, kjer je najbolj učinkovito. Najučinkovitejši hibridi uporabljajo "samo električni pogon", ki vozilom omogoča, da v celoti vozi z električno energijo in porabi manj goriva. Različni hibridi uporabljajo tudi različne vrste "pogonskih sklopov", mehanskih sestavnih delov, ki dajejo moč pogonskim kolesom.
Razlike med hibridi in drugimi EV vozili
Hibridi, ki jih ni mogoče napolniti iz vtičnice, na splošno ne veljajo za električna vozila, saj se za energijo zanašajo izključno na bencin ali dizelsko gorivo. Zgoraj opisani vtični hibridi se štejejo za električna vozila, skupaj z baterijskimi električnimi vozili in vozili na vodikove gorivne celice.
Električna vozila na akumulatorje uporabljajo samo električni motor in baterijo, pri čemer običajnih motorjev v celoti ne upoštevajo. Ker ne uporabljajo plina in dizelskega goriva, so električni akumulatorji pogosto čistejši in cenejši za gorivo kot hibridi in običajna vozila.
Vozila na vodikove gorivne celice napajajo električni motor in baterijo s pretvorbo shranjenega vodikovega plina v električno energijo s pomočjo gorivne celice. Ta vozila šele prihajajo na trg, vendar ponujajo velik potencial kot nizko ogljično alternativo običajnim avtomobilom in tovornjakom, saj nimajo izpustov iz izpušne cevi, zmanjšajo emisije globalnega segrevanja in jih je mogoče polniti na bencinski črpalki, podobno bencinskim vozilom.
I.K.